Notícies|

La variant connectarà l’N-141e i la C-63 sense necessitat de passar per dins del poble. Territori calcula que uns 5.000 vehicles diaris que actualment creuen Anglès, sobretot camions, passin a fer servir aquesta variant.

El túnel s’ha excavat mitjançant perforació i voladura, segons el tram. Es va calar el setembre de 2022 i, un cop executat el sosteniment i el revestiment, s’han dut a terme les tasques per a dotar-lo de les instal·lacions de seguretat i control corresponents.

La consellera ha assegurat que aquesta modificació els ha permès incorporar altres canvis com ara la integració de la via verda que hi ha a l’entrada d’Anglès des de la carretera N-141e.

Fins ara, les bicicletes havien de travessar la carretera i amb el nou projecte, tindran un pas soterrat que evitarà que passin pel mig. També es passarà el cable de fibra òptica per estendre-la al municipi i es millorarà la circulació per a vianants fins al cementiri municipal.

Un túnel de 485 metres

La variant tindrà un recorregut de 1,6 km que connectarà l’N-141e (que connecta amb Girona) al nord del municipi amb la C-63 (que va de Santa Coloma de Farners fins a la Vall d’en Bas), al sud. Per la primera via hi passen uns 12.000 vehicles diaris i per la segona 7.000. Un 8% d’aquests són camions i es calcula que ara deixaran de creuar el poble d’Anglès per passar per la variant. La part principal d’aquesta variant és un túnel de 485 metres i que comptarà amb un carril per cada banda de 3,5 m i una mitjana de separació d’1 m per garantir la seguretat dels vehicles.

A més, el túnel compta amb tecnologia punta i permetrà que des d’una central es puguin controlar càmeres i sistemes de ventilació de forma automàtica. També es podrà canviar la senyalització de dins i fins i tot compta amb un sistema de megafonia per avisar en cas d’incidència. De fet, el sistema permet transmetre per ones d’FM i, d’aquesta manera, els cotxes que sintonitzin algunes freqüències determinades rebran els anuncis que facin des del punt de control. Per últim, una barrera a cada rotonda permetrà tancar l’accés als vehicles de forma automàtica.

Aquesta infraestructura permetrà millorar la connexió de Girona i Olot amb la Selva. A més, oferirà una connexió ràpida del municipi amb l’Eix Transversal. Això millora la competitivitat del municipi i l’alcalde, Jordi Pibernat, confia que serveixi de revulsiu per desenvolupar una zona industrial que portava dècades aturada. Es tracta d’una zona ubicada al nord del municipi, a tocar de l’N-141e, que fins ara no s’havia desenvolupat urbanísticament per la falta d’interès d’empreses per instal·lar-s’hi. Ara, amb les obres pràcticament acabades, Pibernat ha confirmat que “ja hi ha empreses interessades”.

Per altra banda, l’obertura de la variant d’Anglès alliberarà de trànsit la travessera del municipi que fins ara era la via que utilitzaven tots els vehicles per creuar el poble. Ara, Territori està asfaltant aquest carrer i preveu cedir la via a l’ajuntament quan la variant estigui oberta. L’alcalde, Jordi Pibernat, ha detallat que aquest divendres ja es reuniran amb els comerciants per veure com afronten el repte de “repensar” el carrer de la Indústria, que és la travessera d’Anglès.

L’alcalde recorda que hi ha molts projectes, com ara eixamplar les voreres, i caldrà estudiar quin d’ells acaben desenvolupant per reconfigurar un carrer que es pacificarà amb la nova variant. Malgrat tot, el batlle i la consellera consolen els comerciants que són escèptics amb la nova via.

Alguns establiments temen que amb la variant en funcionament hi hagi menys trànsit per dins del poble i, per tant, menys clients. Ester Capella ha garantit que en aquesta situació s’hi han trobat “molts altres municipis” però que al final “tots ens han acabat donant la raó” que les variants “beneficien” els comerços locals.

Proves de circulació i plaques solars

La consellera de Territori ha detallat que si bé les obres del túnel estan pràcticament acabades encara falta acabar la senyalització de carrils i instal·lar alguns elements de seguretat. A partir d’aquí caldrà fer proves de circulació i per això calculen de posar la via en funcionament a partir del mes de setembre.

Capella ha detallat que mentrestant també treballen en la instal·lació de plaques solars a la carretera que permetin que la via sigui “autosuficient” energèticament. Es tracta d’un pla que té Territori amb tota la xarxa de carreteres i que també aplica a altres infraestructures com ara els ports i aeroports de titularitat del Govern. L’objectiu és que les infraestructures produeixin l’energia que necessiten a través de fonts renovables per ser més eficients i reduir l’impacte ambiental.

Font: El Gerió Digital, variant d’Anglès.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close Search Window